تا دقایقی دیگر جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است آمریکا: برنامه ای از اسرائیل برای رفع نگرانی ها درباره رفح ندیده ایم محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی ناگفته‌های سردار حاجی‌زاده از عملیات وعده صادق + فیلم مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
سرخط خبرها

گفت‌وگوی مسئولان با مردم؛ شاخصه اصلی حکمرانی

  • کد خبر: ۸۵۳۳۹
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
گفت‌وگوی مسئولان با مردم؛ شاخصه اصلی حکمرانی
مقامات و چهره‌های سیاسی کشور معتقدند که شرایط خاص اقتصادی کشور و مشکلات مردم در ماه‌های اخیر نیاز گفتگو مسئولان با مردم را به وجود آورده است، موضوعی که در واقع راهی برای کاهش فاصله میان مردم و مسئولان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وضعیت اقتصادی و معیشتی در دو سال گذشته، در مردم، نوعی بی اعتمادی و نگرانی درباره آینده ایجاد کرده است. ترس و دلهره از آینده اقتصاد ایران در مردم در چند سال اخیر وجود داشته است و برخی اقدامات به آتش آن اضافه کرد و موجب رخداد‌های ناگوار خشونت باری شد. متأسفانه بی توجهی به پیش زمینه‌ها و لوازم اجرای طرح‌های مختلف از قبیل اقناع افکار عمومی از سوی دولت سابق، باعث شد مردم به دولت حس بی اعتمادی پیدا کنند.

اینکه مقام معظم رهبری بر وجود «دولت مردمی» تأکید می‌کنند، نشان دهنده آن است که ایشان با درک درستی که دارند، به شکاف و فاصله میان مردم و دولت پی برده اند و همراهی مردم با دولت را در گرو ارتباط گرفتن و کم کردن فاصله‌ها می‌دانند. اکنون در دوره جدید حکمرانی کشور، قوای سه گانه تلاش می‌کنند که مردم را بیش از پیش در تصمیماتشان دخیل کنند که نشانه خوبی است. دراین راستا مواضع و اظهارات مقامات عالی و چهره‌های سیاسی را مرور خواهیم کرد تا وضعیت روشن‌تر شود.

سفر‌های رئیس جمهور، امید را در دل مردم زنده کرد

سفر‌های استانی رئیس جمهور در راستای کاهش فاصله مردم و مسئولان نظام انجام می‌شود. نماینده بجنورد در مجلس به «فارس» گفت: دولت فعلی برخلاف دولت قبل که به دور از میدان و فضای جامعه کار‌ها را پیگیری می‌کرد، با انجام سفر‌های استانی و حضور در میان مردم، مشکلات آن‌ها را رصد می‌کند که این مسئله موجب ایجاد امید در مردم می‌شود.

سید محمد پاکمهر ادامه داد: بخشی از مشکلات مردم با همین حضور مسئولان در بطن جامعه رفع می‌شود؛ صرف همین حضور و شنیدن مشکلات مردم و آشنایی بدون واسطه با این مسائل، بخشی از مشکل را حل می‌کند.

بنای دولت این است که مردمی باشد

همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی اجتماعی گفت: بنای دولت این است که مردمی باشد. هدف از سفر‌های رئیس جمهور به استان‌های مختلف کشور نیز این است که از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و شنوای حرف مردم باشند؛ وقتی رنج مردم دیده شود، به راحتی نمی‌توان ساکت نشست و قطعا برای رفع مشکلات تلاش خواهد شد.

سید محمد حسینی افزود: اگر اقتصاد مشکل دارد، به این دلیل بوده که مردمی نیست و مدیریت آن در  اختیار افراد خاصی است.

اقناع افکار عمومی برای دولت مهم است

یک فعال سیاسی نیز در گفتگو با «باشگاه خبرنگاران جوان»، با اشاره به توقع مردم از دولت بیان کرد: بی شک مردم به خوبی می‌دانند که دولت چه مشکلاتی پیش رو دارد؛ بنابراین دولت باید با مردم صحبت و مشکلات کشور را مطرح کند. مردم هم آماده اند تا درباره وضع کشور آگاهی داشته باشند، اما دولت هنوز در این زمینه کمی کاستی دارد.

ناصر ایمانی ادامه داد: دولت به این نکته توجه دارد که اقناع افکار عمومی برای اقداماتی که دولت می‌خواهد انجام دهد بسیار مهم است، ولی متأسفانه در این زمینه هنوز ساز و کار مناسب را ایجاد نکرده است. همچنین نکته‌ای که آقای رئیس جمهور بیان کردند مبنی بر اینکه دولت مشکلات بسیار زیادی را به ارث برده، درست است و گذر از این مرحله و حل همه این مشکلات در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی جز با صحبت با مردم و اقناع افکار عمومی امکان پذیر نیست.

رئیسی باید اعتماد را بازگرداند

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین نیز به «خبرگزاری دانشجو» گفت: به نظر می‌رسد برنامه آیت ا... رئیسی برای موضوع سفر‌های استانی اول از همه می‌تواند اعتماد عمومی را برگرداند؛ یعنی اعتماد بین مردم و کارگزاران نظام را ترمیم کند و افزایش دهد؛ ان شاءا... این سفر‌ها با برنامه ریزی منظم و پیگیری مصوبات برای مردم مثمرثمر باشد.

علیرضا خجسته پور به سفر‌های استانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دولت‌ها بر سر کار می‌آیند تا کار کنند و هیچ کدامشان درپی خیانت به کشور نیستند، اما اقدامات دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متأسفانه به اعتماد عمومی ضربه‌های زیادی وارد کرد؛ مثلا کاهش مشارکت در انتخابات، یکی از جلوه‌های این عملکرد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->